به گزارش روابط عمومی شهرداری خورموج؛ به مناسبت یکم دیماه روز خورموج، همایش نکوداشت میرزا جعفر خان حقایق نگار خورموجی برگزار شد.

میرزا جعفر خان حقایق نگار خورموجی مورخ عهد قاجار بود که ابتدا ضابط خورموج بود و سپس در دربار ناصرالدین شاه مامور به نگارش تاریخ شده بود، وی برای اولین بار راز شهادت امیر کبیر در حمام فین کاشان به دستور دربار را در کتاب حقایق ناصری خود افشا می کند و به همین دلیل مورد غضب ناصرالدین شاه قاجار قرار می گیرد و به عراق تبعید شده و در همانجا وفات می نماید.

در این همایش که با حضور ادیبان، مسئولین و جمعی از شهروندان برگزار شد آقایان عبدالله نادری (فرماندار سابق شهرستان دشتی) و قاسم یاحسینی (پزوهشگر، نویسنده و مولف کتب مختلف در مورد بزرگان شهرستان دشتی) به عنوان شهروندان افتخاری شهر خورموج مورد تجلیل قرار گرفتند.

در پایان این همایش از نقشه قدیم شهر خورموج به کوشش مولف خورموجی حسن کلبعلی رونمایی شد.

مهندس کاشفی شهردار خورموج در ابتدای همایش ضمن تبریک اول دیماه روز خورموج گفت: نکوداشت بزرگان این دیار موجب بزرگ شدن نام خورموج می شود به همین دلیل تصمیم بر برگزاری همایش نکوداشت میرزا جعفر خان حقایق نگار خورموجی که از مورخین بزرگ دوران قاجار است گرفتیم تا بتوانیم قسمتی از زندگی این شخصیت را به شهروندان معرفی کنیم.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها